JAK DZIAŁAJĄ PREZENTY I GADŻETY Z LOGO FIRMY?

2021-02-22

CZY GADŻETY BUDUJĄ LOJALNOŚĆ KLIENTA?

Dobrze dobrany, przemyślany gadżet może się przyczynić do lojalności klienta, ale tej lojalności ani nie zbuduje, ani nie zagwarantuje. Najważniejsza jest zawsze podstawowa korzyść jaką czerpie klient z naszej usługi bądź produktu. Gadżet/prezent może pomóc zdobyć lub przejąć klienta (prezenty za założenie konta, wykup abonamentu), ale trudno zakładać, aby to była jedyna siła trzymająca klienta przy nas. Bez wątpienia otrzymywanie prezentów (program lojalnościowy) może być jednak dodatkową atrakcją wzbudzającą zwykle pozytywne emocje, które mogą przełożyć się na rozwinięcie przywiązania do naszej marki.

 

JAK PRZY POMOCY PREZENTÓW FIRMOWYCH TRAKTOWAĆ KLIENTA PODMIOTOWO I WYJĄTKOWO?

Jeśli to możliwe, dobieramy prezenty czy gadżety zgodne z tym, co interesuje naszego klienta lub co wiemy, że mu się spodoba, bo dokładnie zbadaliśmy jego potrzeby. Nie zawsze jest to możliwe i często produkujemy gadżety masowe.  Zdobądźmy się wtedy na dwa kroki. Po pierwsze zróżnicujmy gadżety, bo to pozwoli zorientować się co nasi klienci wybierają chętniej, a my zawsze (prawie) możemy gadżety domówić.  Po drugie wybierzmy gadżety przynajmniej dobrej, a najlepiej wysokiej jakości, a nie jakąś taniochę. Prawda jest taka, że w dzisiejszych czasach koszmarnie tandetne upominki już się nie obronią. Albo trafią do kosza, bo się zepsują, albo tandetę zdemaskują użytkownicy i pochwalą się swoją opinią na temat marki, która je w ten sposób obdarowała w Social Mediach. A wtedy może się nam przydarzyć wizerunkowy kryzys, który popsuje nam komunikację z klientami czy konsumentami na dłuższy czas.

 

JAK PRZY POMOCY GADŻETÓW REKLAMOWYCH BUDOWAĆ RELACJE BIZNESOWE?

Relacje to chyba klucz do sukcesu w każdym biznesie. Zarówno w nawiązywaniu nowych kontaktów jak i utrzymywaniu starych ważne jest bycie na bieżąco z potrzebami klientów. Wymaga to czasu, empatii, zrozumienia biznesu, czystej sympatii oraz śledzenia tego co dzieje się u naszych klientów. Gadżety mogą świetnie się przysłużyć w marketingu relacji, ale jak zawsze róbmy z głową. Trzeba w miarę możliwości precyzyjnie poznać upodobania klienta lub jego potrzeby i obdarować go adekwatnym, najlepiej spersonalizowanym prezentem. Może to być np. bidon Contigo® z imieniem dziecka klienta, które właśnie poszło do szkoły. Albo butelka na wodę Dr.Bacty®, dla uwielbiającej fitness klientki z motywacyjnym hasłem lub jej imieniem.

 

JAK ZOSTAĆ ZAPAMIĘTANYM DZIĘKI GADŻETOM?

W Red Bird przekonujemy klientów, żeby kierowali się trwałością i estetyką wybieranych produktów. Wtedy nawet najprostszy gadżet ma szansę zabłysnąć i pozytywnie zapaść w pamięć obdarowanego. Najgorzej jest robić rzeczy na ostatnią chwilę. Łatwo wtedy o pomyłkę, a brak czasu nie pozwala zrealizować np. koncepcji ciekawego opakowania.

Dlatego w miarę możliwości zakup prezentów i gadżetów reklamowych powinien być zaplanowany z odpowiednim marginesem czasowym, aby wdrożyć pomysły, które zagwarantują nam efekt „Wow”. Mając czas możemy wykonać rzeczy unikalne, takiej jak np. drewniane klocki Aleksandra robione ręcznie, czy też ręczniki szybkoschnące o najwyższej w kraju jakości z możliwością dowolnego dwustronnego nadruku.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel